Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Nieuws & Maatschappij > Luxe babymerk Artipoppe onder vuur na campagne ‘Motherhood is easy’

Luxe babymerk Artipoppe onder vuur na campagne ‘Motherhood is easy’

Luxe babymerk Artipoppe onder vuur na campagne ‘Motherhood is easy’

Het door influencers zeer geliefde draagzakkenmerk Artipoppe ligt behoorlijk onder vuur op social media. Het merk postte op Instagram een foto met de tekst ‘Motherhood is easy’. Dit statement valt bij veel moeders niet in goede aarde, waaronder een aantal bekende momfluencers.

‘Walgelijke campagne’

Schrijver en momfluencer Lois Kruidenier reageert met de woorden: “Come on @artipoppe, jullie zijn het echt helemaal kwijt. Jullie proberen zo cool en anders en provocerend te zijn, dat jullie totaal uit het oog verloren zijn wat echte moeders nodig hebben. Ik weet dat jullie proberen de bad bitch of babycarriers te zijn, maar nu spelen jullie gewoon mean girl.”

Instagram-moeder ‘Mama Lotje’ (bekend om haar eerlijke posts over het moederschap) reageert fel: “Deze marketing is echt helemaal kut.” Lara, ook wel @littlelarey, schrijft onder de foto: “Oh come on echt. Plank TOTAAL mis. Maar dan ook echt TOTAAL.”

Een ander moeder schrijft: “Wat een walgelijke campagne. Het is op deze manier heel easy voor veel vrouwen om aan zichzelf te gaan twijfelen, en dat is het laatste wat een kindje en zij of haar moeder nodig heeft.”

Opvallend is dat Artipoppe ervoor kiest om alleen te reageren op positieve comments en mensen die hartjes achterlaten bij de post. Het merk is nog niet ingegaan op alle commotie en reageert niet op de enorme hoeveelheid aan kritiek onder hun post.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door ARTIPOPPE (@artipoppe)

‘Het is niet makkelijk’

Naar alle waarschijnlijkheid probeert Artipoppe met haar provocerende campagne een statement te maken en reuring te creëren. In de Instagram-bio plaatst het merk een link naar hun website, waar ze meer toelichting geven over de campagne ‘Motherhood is easy’.

Artipoppe schrijft op haar website: “Eerlijk gezegd denken we dat het moederschap een van de meest uitdagende ervaringen in het leven van een vrouw is. Het is niet makkelijk. Sinds Anna Artipoppe in 2012 oprichtte, viel haar één ding echt op: een inbox vol met berichten van medemoeders. Talloze vragen waar vooral nieuwe moeders mee worstelen: thuisblijven met de kinderen of de carrièreladder beklimmen, hoe je zelfs met die twee kunt jongleren, borstvoeding of flesvoeding, samen slapen of aparte kamers, hoe je ruimte creëert voor intimiteit met je partner terwijl samen slapen.”

‘Er is geen goed of fout’

Het statement gaat verder met de tekst: “Die persoonlijke en uiterst intieme kwesties lijken bijna politiek in de huidige samenleving. Het leven van een moeder lijkt ter discussie te staan ​​- des te meer uitvergroot door sociale media. De maatschappij stelt haar vragen, zij stelt zichzelf in vraag. Toegegeven, er is verbazingwekkend wetenschappelijk onderzoek over ouderschap dat solide begeleiding biedt. Dit vormt ook de speerpunt van onze stelling dat het dragen van een baby het algehele geluksgevoel van het kind ten goede komt. Maar uiteindelijk vindt Anna dat er niet zoiets is als goed of fout.”

Op de website wordt tevens een quote geplaatst van oprichter Anna van den Bogert: “Ik geloof echt dat wij, de vrouwen, geweldige instincten hebben en dat we geen opvoedingsprotocollen of professionals nodig hebben om te weten wat het beste werkt voor onze baby’s en onszelf.”

Lees ook
Babynieuws: rapper Bizzey voor de tweede keer vader geworden

Bekende sterren met Artipoppe

Het merk Artipoppe werd in 2012 opgericht door Anna van den Bogert. De geliefde draagdoeken en draagzakken zijn op dit in meer dan 90 landen over de hele wereld verkrijgbaar. Diverse celebrity’s als Gigi Hadid, Chrissy Teigen en Jessica Alba werden gespot met hun baby’s in een Artipoppe.

In Nederland zijn onder meer bekende mama’s Romy Boomsma, Nina Pierson en Doutzen Kroes groot van van het luxe merk.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Beeld: Getty Images/ Instagram