Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Nieuws & Maatschappij > Action maakt flinke groei door: ‘Klanten houden echt van Action’

Action maakt flinke groei door: ‘Klanten houden echt van Action’

Action maakt flinke groei door: ‘Klanten houden echt van Action’

Action gaat lekker. De geliefde discounter heeft het afgelopen jaar een omzet van 6,8 miljard euro behaald. Dat is een groei van bijna 23% (!) ten opzichte van 2020. De meest gewilde producten zijn onder andere keukenrollen, wc-papier, wasmiddel, zeep, speelgoed en kleding. Wat koop jij het meest? 

Groei

Action heeft inmiddels tweeduizend winkels in verschillende landen. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf heeft 267 nieuwe winkels, waaronder winkels in Italië. Daarnaast heeft het bedrijf twee nieuwe distributiecentra in Slowakije en Polen. Dit jaar wil de budgetwinkel nog meer filialen openen.

Lees ook
Dit wil je: Actions roze minikoelkast om make-up en skincare gekoeld te bewaren

Formule

Hajir Hajji is de hoogste baas. Zij begon zo’n vierentwintig jaar geleden als vakkenvuller en caissière. “Een belangrijke reden voor de aanhoudende groei en ontwikkeling van Action is de kracht van onze formule, met een verrassend assortiment.”

Klanten houden echt van Action, vertelt Hajji. “Dat geldt voor de dagelijkse, noodzakelijke boodschappen, zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen. En dat geldt voor onze andere categorieën: van speelgoed tot kleding en van sportmaterialen tot interieur en decoratieartikelen”, aldus Hajji.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: NU.nl | Beeld: Getty Images