Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Deze lekkere snacks bevorderen je nachtrust

Deze lekkere snacks bevorderen je nachtrust

Deze lekkere snacks bevorderen je nachtrust

Je weet natuurlijk allang wat je niet mag voor het slapengaan: koffie, sterke thee, vettig eten, energiedrankjes en zelf het zogenaamde ‘slaapmutsje’ -dat jij gisteravond nog tot je nam in de vorm van vijfeneenhalve gin-tonic- zorgen voor een onrustige, slapeloze nacht.

Toch bestaan er ook een aantal late night snacks die je niet alleen een voldoen gevoel geven, maar die er bovendien voor zorgen dat je makkelijk inslaapt én lekker doorslaapt.

Een halve boterham met (natuurlijke) pindakaas

Volkoren brood en pindakaas bevatten allebei superveel magnesium, een mineraal dat je helpt bij het ontspannen van je spieren. Een relaxed lichaam zal je helpen sneller in te dutten.

Een kopje rooibosthee met honing – en eventueel een wolkje melk

Een perfect alternatief voor de eeuwige warme melk, want laten we wel wezen: voor veel mensen is een groot glas warme melk zonder een stevige shot espresso erin (hello latte!) niet iets om lekker van te genieten. Een kruidenthee is maakt je op dezelfde manier slaperig en drinkt makkelijker weg.

Lees ook:
Zwanger bij het kerstdiner? Dit mag je wel en niet eten tijdens je zwangerschap

Griekse yoghurt

Heb je echt nog trek? Dan is Griekse yoghurt de beste keus. Als je gaat slapen met een rommelende maag, is de kans groot dat je niet goed door kan slapen of dat je ’s morgens hongerig wakker wordt en veel te veel eet bij het ontbijt. Griekse yoghurt, met bijvoorbeeld een beetje fruit of honing, geeft je snel een voldaan gevoel door de grote hoeveelheid proteinen. Bovendien bevat tryptofaan, een aminozuur dat slaperigheid zou veroorzaken. Dat zit ook in dadels, melk (vandaar dus het befaamde glas warme melk), bananen, dadels, tonijn en notenpasta (hallo pindakaas!).

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Womenshealthsmag, Gezondheidnet.nl | beeld: GettyImages