Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Ja, het kan echt: yoga om je rimpels te verminderen

Ja, het kan echt: yoga om je rimpels te verminderen

Ja, het kan echt: yoga om je rimpels te verminderen

Yoga is goed voor lichaam en geest. Maar blijkbaar ook voor je gezicht. Yoga om je rimpels te verminderen? Dat willen we allemaal wel. Wij helpen je op weg met deze gezichtsoefeningen voor een strakke huid.

Belangrijk: reinig voordat je begint met gezichtsoefeningen je gezicht. Zorg ook voor schone handen.

Ontspannen voorhoofd

Dit is een makkelijke. Zet de vingers van beiden handen op je voorhoofd. Strijk ze vervolgens naar buiten. Dit zorgt ervoor dat de spanning wegtrekt uit je voorhoofd. Ook werkt het tegen fronsrimpels. Al vrij snel zul je merken dat je voorhoofd relaxter voelt.

Bye bye wallen

Je hebt niet per se een gezichtsroller nodig om je wallen te verminderen. Probeer deze oefening eens, gewoon met je handen. Voordat je begint, moet je je lymfeklieren activeren. Die zitten bij je oor. Wrijf hier een aantal keer overheen, van boven naar beneden. Vervolgens plaats je je duim op je jukbeen en dan masseer je vanaf je neus van binnen naar buiten. Op deze manier zorg je ervoor dat het vocht naar buiten wordt geduwd. Ook wordt het afgevoerd door je lymfeklieren bij je oor.

Rimpel in de plooi

De welbekende rimpel die van je neus tot naast je mond loopt. Helaas wordt deze steeds meer zichtbaar omdat je vet en vel met de jaren naar beneden zakt. Ook ontstaat deze rimpel door beweging. Je moet ‘m daarom niet bewegen als gezichtsoefening, maar je moet er juist in knijpen. Een beetje naar buiten trekken als het ware is the way to go.

Scherpe kaaklijn

Niet alleen bij mannen heel mooi: een scherpe kaaklijn. Maar ook bij vrouwen. Helaas is niet iedereen gezegend met een strakke kijklijn, maar er zijn wederom wat yogagezichtsoefeningen die je kunt proberen. Je masseert je kaaklijn en duwt ‘m omhoog. Hierdoor veroorzaak je verstrakking. Dit doe je door een soort klauwtjes te maken met je wijsvinger en je middelvinger. Ook hier weer van binnen naar buiten

Vissenoefening

De onderkin zeggen we het liefst zo snel mogelijk vaarwel. En dat kan ook met deze gezichtsoefening. Het ziet er een beetje gek uit, maar goed: wie mooi wil zijn… De oefening gaat als volgt: hoofd naar achteren, lippen tuiten en dan je mond open en dicht doen. Als een soort vis eigenlijk. Voel je de spier in je hals trekken? Dan zit je helemaal goed.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

 Bron: Koffietijd | Beeld: GettyImages