Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Zó lang moet je bewegen om de calorieën van je favoriete snacks te verbranden

Zó lang moet je bewegen om de calorieën van je favoriete snacks te verbranden

Zó lang moet je bewegen om de calorieën van je favoriete snacks te verbranden

Snackje hier, snackje daar. Waarom zijn de snacks die juist ongezond zijn óók het lekkerst? Om alleen maar bezig te zijn met calorieën tellen, da’s natuurlijk niet goed. Maar wanneer je de inhoud van een zak chips naar binnen werkt, is het wél goed om te beseffen dat deze snacks niet altijd even gezond zijn. Dit is hoe lang je moet bewegen om de calorieën van bepaalde snacks te verbranden.

Calorieën verbranden

Er bestaan honderden tussendoortjes. Gezonde, maar helaas zitten ook behoorlijk veel ongezonde. Jammer is dan ook dat de ongezonde wel weer het allerlekkerst zijn. Eens in de zoveel tijd een cheatday met lekker veel van die ongezonde snacks is heerlijk en ook helemaal niet erg. Wanneer je besluit om tóch weer iets gezonder te gaan eten, zul je misschien schrikken hoeveel calorieën eigenlijk in die vette happen zitten. We hebben voor je uitgezocht hoe lang je moet sporten om de calorieën van deze snacks te verbranden.

Een klein zakje chips – 220 calorieën

Om maar meteen met de populairste snack te beginnen; in een klein zakje chips van 40 gram zit al 220 calorieën. Voor de verbranding van zo’n piepzakje moet je al één uur (!) fietsen. Uhm, ik denk dat we niet hoeven te vertellen hoeveel je dan moet bewegen voor zo’n grote zak, of wel?

Een reep melkchocola van 100 gram – ongeveer 500 calorieën

De calorieën per chocoladereep zal altijd verschillen, want je hebt natuurlijk verschillende smaken. Tóch is zo’n heerlijke zoete reep een caloriebom. Als je zo sterk bent dat je het maar bij een paar blokjes kunt houden, applaus, maar de meeste van ons zullen zwichten en eten maar wat graag de hele plak op. Voor één reep zul je dan ook al 60 minuten moeten hardlopen op een snelheid van 6,5 kilometer per uur. Vinden we dat het waard?

Handjevol gemengde noten – 170 calorieën

Ook bij deze snack verschilt het aantal calorieën, want wanneer je meer dan een handjevol eet, dan gaan de calorieën natuurlijk ook omhoog (duh). Noten zijn over het algemeen goed voor je, maar bevatten ook calorieën die je op den duur toch moet verbranden. Een kwartiertje lang touwtjespringen moet dan ook al genoeg zijn om dit te verbranden. Valt mee toch?

Zak popcorn van 100 gram – 520 calorieën

Wanneer we terugdenken aan die tijd dat we nog naar de bioscoop mochten, worden we er bijna nostalgisch van: popcorn uit dat heerlijke warme apparaat. Gelukkig kunnen we thuis ook heel goed popcorn eten en is het makkelijk te verkrijgen bij de supermarkt. Ook popcorn wordt gezien als een ‘gezonde’ snack (als je er niet te veel van eet dan). Om de calorieën van een zak van 100 gram te verbranden, is twintig minuten buikspieroefeningen doen al genoeg.

Lees ook
Steven schiet te hulp: ‘Mijn vriend leeft gezonder, maar ik mis onze avonden met wijn en hapjes’

Lekker snacken

Al deze snacks en hoe lang je dan wel niet zou moeten sporten is natuurlijk maar een extra piece of information, het betekent dus niet dat je na het eten van een zakje chips ook daadwerkelijk meteen een uur moet gaan fietsen. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: balance is key. En heb je wél zin om te sporten na een lekker avondje snacken? Again, applaus voor jou. Daar moet je heerlijk van genieten.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief. 

Bron: Trophe.nl | Beeld: Getty