Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Flair & Partner > 6 tips om buikpijn tijdens de feestdagen te voorkomen

6 tips om buikpijn tijdens de feestdagen te voorkomen

6 tips om buikpijn tijdens de feestdagen te voorkomen
Flair & Iberogast

De feestdagen staan voor de deur. En dat betekent doorgaans meer eten, meer snoepen en ook een gezonde dosis stress. Als jouw buik je zwakke plek is, bestaat de kans dat die vroeg of laat gaat opspelen. Daarom 6 tips om je maag en darmen rustig te houden. 

Met de feestdagen eet je vaak meer dan je lief is of gewend bent. Het ene hapje of gerecht is nog lekkerder dan het andere. Dat kun je toch niet overslaan? Maar een opgeblazen gevoel of maagkrampen sla je liever wél over. Gelukkig kun je jouw maag en darmen een handje helpen. En mochten onderstaande tips niet helpen, dan kun je Iberogast proberen.

#1 – Drink water tussendoor

Tussen alle lekkere dranken door, is het verstandig steeds water te blijven drinken. Zo voorkom je dat je nieren je lichaam manen vocht vast te houden. Met een opgeblazen buik tot gevolg. Lekker veel water drinken dus.

#2 – Kom van die bank af

Gelukkig is het in veel families een traditie om te gaan wandelen met kerst. Dat is niet alleen gezellig, een beetje lichaamsbeweging helpt ook gas sneller door je lichaam te transporteren en de spijsvertering te stimuleren. Daar varen je maag en darmen wel bij.

#3 – Weet hoe je eet

Hoeveel lekkers er ook voor je staat, neem de tijd en kauw goed. Als je kauwt, vermengt speeksel zich met het eten in je mond. Dat maakt dat je slokdarm en maag het makkelijker kunnen verwerken en verlaagt de kans op krampen. En door rustig te eten, gaat er minder lucht mee naar binnen. Zo help je winderigheid en een opgezette buik voorkomen.

#4 – Voorkom stress

We maken ons vaak druk om van alles tijdens de feestdagen. Maar achteraf blijkt meestal dat dat niet nodig was. Het is niet erg als dingen fout gaan, dat hoort erbij. En verhongeren gaan jullie ook niet. Probeer jezelf tot rust te manen als je je onnodig druk loopt te maken. Daar plukt je buik ook de vruchten van. 

#5 – Vermijd gasopwekkend voedsel

Sommige voedingsproducten hebben het in zich gasvorming te stimuleren. Bonen en koolsoorten zijn bekende voorbeelden. Maar ook spruitjes, eieren en koolzuurhoudende dranken kun je beter links laten liggen als je snel last hebt van een vol gevoel of winderigheid. 

#6 – Probeer de hoeveelheden te beperken

Nee, je hoeft geen gerecht over te slaan maar je kunt de hoeveelheden wel aanpassen. Als je weet dat jouw buik vaak opspeelt tijdens kerst, probeer dan kleinere porties te eten. Niet alles hoeft op. Zo verklein je de kans op misselijkheid.

Toch klachten?

Zorg dat je een flesje Iberogast in huis hebt, voor snelle en effectieve verlichting bij verschillende maag- en darmklachten. Iberogast is een klinisch getest en bewezen effectief geneesmiddel. Ook bij acute klachten of ongemakken. Het is gemaakt van 9 geneeskrachtige kruiden en helemaal natuurlijk.

 

Laat de feestdagen niet verpesten door maag- of darmklachten, probeer Iberogast. Dit natuurlijke middel is klinisch getest en bewezen effectief bij maag- en darmklachten zoals kramp, een vol gevoel, misselijkheid en maagzuur. Laboratoriumstudies laten zien dat Iberogast de beweging en intensiteit van de maag- en darmspieren kan reguleren. En dat heeft een positief effect op de verlichting van maagklachten en darmklachten.

KOAG nummer: 80-1221-11613