Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Celebs > ‘Kopen zonder kijken’-styliste Roos Reedijk over kritiek: ‘Mijn stem is mijn handelsmerk geworden’

‘Kopen zonder kijken’-styliste Roos Reedijk over kritiek: ‘Mijn stem is mijn handelsmerk geworden’

‘Kopen zonder kijken’-styliste Roos Reedijk over kritiek: ‘Mijn stem is mijn handelsmerk geworden’

Het vijfde seizoen van het populaire programma Kopen zonder kijken is van start gegaan. Ook interieurstylist Roos Reedijk is weer van de partij om van elk koophuis een mooi thuis te maken. De styliste krijgt best vaak kritiek te verduren, maar daar trekt ze zich niks van aan, vertelt ze in een interview met Veronica Superguide

Hoe het allemaal begon

Kopen zonder kijken-stylist Roos Reedijk kan niet tegenwoordig niet meer normaal over de straat, want ze wordt door iedereen herkend. Vaak wordt ze aangesproken op straat, mensen zwaaien zelfs op de snelweg naar haar. Roos had nooit verwacht dat het programma zo populair zou zijn. Drie jaar geleden begon ze aan het avontuur, toen werkte ze voornamelijk achter de schermen.

“Toen kwam corona en ging ik behalve het interieur ook de badkamer, vloer en keuken doen. Ik woon in een klein dorpje en zat heerlijk in mijn tuintje toen de nieuwe reeks begon. Een dag later hoorde ik ineens dat we 1,7 miljoen kijkers hadden. Je wéét wel dat het veel is, maar je hebt geen idee wat dat precies inhoudt. Totdat iedereen ging mailen, commentaar geven en bellen wat ik er nou van vond dat iedereen iets van mij vond”, vertelt ze aan Veronica Superguide.

Kritiek

Roos kreeg veel kritiek te verduren, veel mensen hadden een mening over haar. “Als je heel graag bekend wilt worden, kan ik me voorstellen dat het veel met je doet. Maar ik heb nooit de ambitie gehad om op tv te komen en ben al wat ouder. Ik weet waar ik voor sta in het leven, ik ken mezelf en ik doe gewoon mijn vak, dus ik ben niet zo snel omver te blazen.”

De interieurstylist trekt zich maar weinig aan van de negatieve reacties. “Het merendeel van de reacties was ook alleen maar positief, hè? Dat is hartstikke leuk. Maar er werd ook veel gezegd over bijvoorbeeld mijn kledingstijl en mijn stem. Dan denk ik: ik ben wie ik ben en heb daar nooit problemen mee gehad, dus hoezo zou ik me daar iets van aantrekken?”

Lees ook
Kijkers gaan los over ‘Kopen zonder kijken’: ‘Voor dat geld heb je niet eens een garagebox tegenwoordig’

Handelsmerk

Kijkers hebben vooral een mening over de stem van Roos. “Toen ik mezelf voor het eerst terug hoorde op tv, was dat ook wel even een momentje: Oh ja, ik praat inderdaad nogal snel, hard en enthousiast. Maar op Twitter werd zó veel lelijks over mijn stem gezegd dat andere mensen het zelfs voor me gingen opnemen: ‘Stop met dat meisje belagen, want je mag iemand niet pesten met z’n handicap.’ Toen dacht ik: een hándicap, dat is het helemaal niet! Mijn stem is mijn handelsmerk geworden. Het is juist leuk dat ik daardoor herkenbaar ben.”

“Mensen die er negatief over doen, zijn ook vaak de miesmuizers of types die overal iets van vinden. Dan denk ik: ga je met iets belangrijkers bezighouden.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door RR INTERIOR (@roos_reedijk)

Het nieuwe seizoen Kopen zonder kijken kun je elke maandag om 20:30 zien op RTL4.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Veronica Superguide | Beeld: still Videoland